رفع پوسیدگی فرش

رفع پوسیدگی فرش


چگونه پوسیدگی فرش را از بین ببریم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فرش‌های منزلتان پوسیده و خراب شود و مجبور شوید آن را کنار بگذارید یا از خدمات رفو استفاده کنید. آیا می‌دانید دلایل پوسیدگی فرش چیست و چگونه می‌توانید از ایجاد آن جلوگیری کنید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کامل و دقیقی درباره دلایل پوسیدگی الیاف فرش در اختیار شما قرار دهیم.

پوسیدگی فرش چیست؟

پوسیدگی الیاف فرش به شرایطی گفته می‌شود که تار و پود فرش سست و نازک می‌شود و جلوه و زیبایی فرش را از بین می‌برد.

دلایل ایجاد پوسیدگی الیاف فرش چیست؟


پوسیدگی فرش به دلایل مختلف ایجاد می‌شود. موارد زیر شایع‌ترین دلایل ایجاد پوسیدگی فرش است.

  • نفوذ رطوبت به الیاف فرش

رطوبت یکی از عوامل اصلی پوسیدگی الیاف فرش است. وقتی فرش به طور مداوم با رطوبت در تماس است، میکروب‌ها و قارچ‌ها روی الیاف آن رشد می‌کنند و باعث تخریب فیبرهای فرش می‌شوند.

ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش - قالیشویی بانو

قالیشویی کرج با داشتن پرسنل حرفه ای توانسته است در زمینه ترمیم بید خوردگی و رفع سوختگی فرش دستبافت، نقش موثری داشته باشد …

  • نیروهای مکانیکی
    استفاده روزمره از فرش، قرار دادن وسایل سنگین روی فرش از علت‌های دیگر ایجاد پوسیدگی روی فرش هستند. زیرا فشار و ضربه‌های مکرر به فرش موجب خراشیدگی و ساییدگی فیبرهای فرش می‌شود.
  •  تجمع ذرات آلودگی روی فرش
    با قرار گرفتن ذرات آلودگی مانند گرد و غبار، خزه، مو و ذرات معلق در هوا درون فیبرهای فرش پوسیدگی ایجاد می‌شود. زیرا این ذرات موجب ایجاد محیط مرطوب و مناسب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شوند و پوسیدگی را تسریع می‌کنند.
  •  تابش نور خورشید
    تابش طولانی مدت نور خورشید به فرش، از عوامل دیگری است که باعث می‌شود فیبرهای فرش تغییر رنگ بدهند و ضعیف شوند. بنابراین قرار گرفتن فرش مقابل نورخورشید موجب پوسیدگی و خرابی آن می‌شود.
  •  نگهداری نامناسب از فرش
    عدم نگهداری صحیح از فرش از عوامل مهم دیگری است که موجب ایجاد پوسیدگی روی فرش می‌شود. به طور مثال در صورتی که با استفاده جاروبرقی فرش را تمیز نکنید، اتاق‌ها تهویه مناسبی نداشته باشند و محیطی برای رشد میکروب‌ها و مرطوب شدن فرش فراهم شود، باید منتظر پوسیدگی فرش باشید.
پوسیدگی الیاف فرش
  • کیفیت نامناسب مواد اولیه فرش
    فرش‌هایی که با الیاف نامرغوب و کیفیت پایین بافته می‌شوند، به سرعت پوسیده و تخریب می‌شوند.

راه‌های جلوگیری از ایجاد پوسیدگی الیاف فرش

برای جلوگیری از پوسیدگی فرش، مراقبت دقیق و منظم از فرش ضروری است. مراقبت از فرش شامل تمیزکاری منظم، خشک نگه داشتن فرش، استفاده از پد زیر فرش برای کاهش فشار و حفاظت از فرش در برابر نیروهای مکانیکی و ایجاد تهویه مناسب در اتاق است.
توصیه می‌کنیم فرش‌هایی با کیفیت بالا خریداری کنید و در صورت لزوم، به‌صورت منظم از خدمات حرفه‌ای قالیشویی استفاده کنید تا فرش‌ها را در شرایط بهتری نگه دارید.

ترمیم بیدخوردگی و پارگی فرش در کرج

در صورتی که از فرش‌های منزلتان به درستی مراقبت نکردید و فرش دچار پوسیدگی یا بیدخوردگی شد، لازم نیست فرش را کنار بگذارید؛ بلکه می‌توانید از خدمات رفوکاران حرفه‌ای قالیشویی بانو برای ترمیم بیدخوردگی و پارگی فرش استفاده کنید.رفوکاران حرفه‌ای این قالیشویی خدمات ترمیم و رفوی فرش‌ها را با قیمت مناسبی انجام می‌دهند.

 

معرفی قالیشویی کرج

شستشوی فرش و موکت یکی از کارهای نظافتی ضروری است که هر چند وقت یک بار باید انجام شود تا کیفیت فرش‌ها حفظ شود. با توجه به اینکه این روزها شستشوی فرش‌ها در منزل امکان‌ذیر نیست، بهتر است از خدمات یک قالیشویی معتبر و خوشنام استفاده کنید. در این مطلب شما را با خدمات قالیشویی چلسی در عظیمیه کرج آشنا می‌کنیم.

قالیشویی بانو خدمات بی نظیر و متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌دهد

کارخانه قالیشویی بانو کرج با تیمی متخصص، متعهد و آموزش دیده، بهترین و بزرگترین قالیشویی، مبل شویی و خدمات ترمیم فرش در کرج.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *