هر چیزی که می‌خواهید در مورد عملکرد دندانه در الیاف فرش لازم است بدانید

هر چیزی که می‌خواهید در مورد عملکرد دندانه در الیاف فرش لازم است بدانید


طریقه عملکرد دندانه در الیاف فرش چگونه است؟


یکی از موارد با اهمیت در زیبایی رنگ الیاف فرش شیوه رنگرزی آن است. اما بهتر است بدانید رنگرزی فقط فرو بردن الیاف پشم و ابریشم در خمره رنگ نیست، بلکه باید شامل فرایندی است که با دستورالعمل‌های خاصی لازم است کارهای مربوط به دندانه کردن هم انجام شود. در این مطلب عملکرد دندانه در الیاف فرش را توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات دقیقی کسب کنید این مطلب را بخوانید.

دندانه کردن چگونه انجام می‌شود؟

پشم پوسته‌ای خارجی با فلس دارد که از نفوذ رنگ به الیاف جلوگیری می‌کند. اما درصورتی‌که تحت تاثیر موادی این پوسته ضعیف و شکسته شود نفوذ رنگ راحت‌تر انجام می‌شود. دندانه کردن دقیقا همین فرایند است که باعث می‌شود با از بین بردن فلس‌ها سرعت نفوذ رنگ به داخل الیاف بیشتر شود.


پس رنگرز سعی می‌کند با استفاده از مواد شیمیایی یا مواد طبیعی این پوست را بشکند و تا رنگ با غلظت بیشتری به داخل الیاف نفوذ کند و بتواند الیاف بافت فرش را به با کیفیت و مرغوبیت به بافنده فرش تحویل دهد.

هر اطلاعاتی که در مورد کاربرد دندانه در رنگرزی لازم است بدانید - قالیشویی بانو

صباغی یا رنگرزی به اقداماتی گفته می‌شود که پشم و ابریشم در محلولی از رنگ فرو می‌رود و رنگ آمیزی می‌شود. در انجام این اقدامات دندانه‌ها هم نقش با اهمیتی دارند. اگر می‌خواهید بدانید دندانه چیست و چه کاربردی دارد بهتر است این مطلب را تا آخر بخوانید.

به جز زیاد شدن مقدار نفوذ رنگ به الیاف، سرعت نفوذ هم افزایش پیدا می‌کند. یعنی اگر برای رنگرزی معمولی الیاف پشم به ۵ ساعت وقت نیاز داشتید و در نهایت هم از رنگ محصول راضی نبودید، با استفاده از دندانه کردن این زمان را می‌توانید به نصف کاهش دهید و رنگ با کیفیت‌تری را دریافت کنید.

عملکرد دندانه در الیاف فرش چه مزیتی دارد؟

شاید تصور کنید تنها مزیت دندانه کردن فرش این است که الیاف مورد استفاده پر رنگ می‌شوند و می‌توانیم فرش‌های خوشرنگ‌تری داشته باشیمف اما واقعیت این است که این تنها مزیت دندانه کردن فرش نیست.عملکرد دندانه در الیاف فرش باعث می‌شود رنگ کمتری در رنگرزی استفاده شود. به عبارت دیگر اگر از فرایند دندانه کردن استفاد نکنید باید از روناس، گردو، زردچوبه یا مواد بیشتر دیگری برای رنگ کردن الیاف استفاده کنید و در نهایت هم رنگ مورد انتظار خود را در اختیار نداشته باشید.

اما اگر از دندانه کردن استفاده کنید با مصرف مقدار کمی رنگ می‌توانید الیاف پر رنگی را تحویل بگیرید.با انجام این اقدامات می‌توانید انتظار داشته باشید استفاده از شوینده‌ها و لکه‌برداری و شسشتوی فرش هم آسیبی به ظاهر آن نمی‌زند و جلوه‌ی آن را خراب نمی‌کند.

هر چیزی که در مورد عملکرد دندانه در الیاف فرش لازم است بدانید - قالیشویی بانو

فرش‌ها را به کدام قالیشویی بسپاریم؟

قالیشویی بانو کرج یک قالیشویی معتبر و با سابقه است که انواع خدمات شستشو و رفو کردن فرش‌های دستبافت و ماشینی را انجام می‌دهد. اگر نگرانید که با شستشو رنگ الیاف فرش تغییر کند، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم در این قالیشویی از شوینده‌های درجه یک استفاده می‌شود و دستگاه‌ها مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند تا آسیبی به ظاهر فرش‌ها وارد نشود و مشتریان راضی باشند.

راه‌های ارتباط با قالیشویی بانو

برای ارتباط با قالیشویی بانو کرج هم می‌توانید از امکان تماس تلفنی و هم از وب سایت آنلاین قالیشویی استفاده کنید. شماره تماس ۰۲۶۳۴۱۱۸ و ۳۲۷۲۸۱۷۲ و ۳۴۲۰۸۲۵۲ در اختیار مشتریان قرارد دارد تا سفارشات خود در کرج و حومه ثبت کنند. همچنین با ثبت سفارش آنلاین می‌توان از ده درصد تخفیف ارائه خدمات استفاده کرد.

هر چیزی که می‌خواهید در مورد عملکرد دندانه در الیاف فرش بدونید رو از بانو یاد بگیرش !

کارخانه قالیشویی بانو کرج با تیمی متخصص، متعهد و آموزش دیده، بهترین و بزرگترین قالیشویی، مبل شویی و خدمات ترمیم فرش در کرج.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *