همه چیز درباره الیاف مصنوعی - قالیشویی بانو

همه چیز درباره الیاف مصنوعی


الیاف مصنوعی به نوعی از الیاف نساجی می گویند که به وسیله ترفندهای خاصی ساخته شده و همان طور که مشخص است به صورت مصنوعی تولید می شوند. این الیاف در حالت عادی در طبیعت وجود ندارند اما برخی از آن ها ممکن است ریشه طبیعی نیز داشته باشند. در ادامه شما را با الیاف مصنوعی و همه چیز درباره آن ها آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

الیاف مصنوعی چیست؟

این الیاف در آزمایشگاه ها ساخته می شوند البته اگر به صورت کامل مواد موجود در آن ها را بررسی کنیم ممکن است به برخی از ماده های طبیعی نیز در آن ها برسیم. البسه هایی که از این الیاف ساخته می شوند بهترین انتخاب برای افرادی هستند که در محیط های نم دار و مرطوب استفاده می کنند.

همه چیز درباره الیاف طبیعی - قالیشویی بانو

در حالت کلی الیاف طبیعی از رشته های نازک با طول خاصی تشکیل می شوند که قابلیت …

معرفی الیاف مصنوعی

نایلون

از این الیاف معمولا برای ساخت لاستیک و فرش های ماشینی استفاده می کنند. نایلون ها جزو الیاف کاملا مصنوعی محسوب می شوند. نایلون دارای مقاومت بالایی در مقابل کشش و ساییدگی دارد و به همین علت دارای کاربردهای زیادی است. برای مثال از نایلون برای ساخت جوراب های نایلونی استفاده می کنند که به دلیل خاصیت الاستیکی بالایی که دارد در بخش زانو و مفصل ها کیسه ای نمی شود. همین طور به سرعت خشک می شود چرا که جذب رطوبت پایینی دارد.

پلی استر

از الیاف پلی استر معمولا برای ساخت لباس، پارچه مبل، چرم مصنوعی و پتو استفاده می کنند. پلی استر نیز مثل نایلون جزو الیاف کاملا مصنوعی است. همچنین این الیاف مقاومت بسیار بالایی در برابر چروک پذیری دارد به طوری که حتی اگر خیس شوند به سختی چروک می شوند. اگر پلی استر با الیاف طبیعی ترکیب شوند می توان از آن ها برای ساخت منسوجات سبک مثل پارچه پرده ای، ساتن، پیراهن و بلوز استفاده کرد. همین طور از پلی استر به دلیل خواص اتو پذیری بالایی که دارد برای ساخت پارچه های پلیسه زنانه استفاده می کنند.

همه چیز درباره الیاف مصنوعی - قالیشویی بانو

ویسکوز

الیاف ویسکوز از لحاظ جنس شبیه به پنبه هستند. برای تولید ویسکوز از تمامی محصولات طبیعی که سلولز مناسبی دارند مثل خمیر کاغذ، تفاله نیشکر، لینتر و دیگر ماده های گیاهی که دارای سلولز هستند استفاده می کنند. ویسکوز هادی حرارت است به همین دلیل احساس گرمی به بدن می دهد. از ابریشم طبیعی خنک تر است و می توان منسوجات نرم و لطیفی را از آن ساخت.

اکریلیک

الیاف اکریلیک شباهت ظاهری بالایی به پشم دارند و به رنگ سفید بوده و ظاهر درخشنده ای دارند. این الیاف جزو الیاف نساجی هستند که از اکریلیک که یک ماده پلاستیکی است ساخته می شود. اکریلیک نرم و سبک بوده و خصوصیاتی مشابهی با پشم دارد. کیفیت بالای این الیاف در حفظ گرما باعث می شود جزو بهترین الیاف مصنوعی برای ساخت لباس های زمستانی مثل پالتو و کت باشند.

سخن پایانی

امروزه الیاف ها تبدیل به بخش جداناپذیر زندگی ما شده اند که می توان آن ها را در محیط زندگی و جامعه مشاهده کرد. الیاف ها نیز به تنهایی به دو بخش الیاف طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها نیز دوباره دارای انواع مختلفی هستند. این الیاف خواص مختلفی را دارند که بسته به آن ها دارای کاربردهای متفاوتی هستند. در این نوشتار نیز شما را الیاف مصنوعی و مهم ترین آن ها آشنا کردیم.

شستوشوی انواع فرش در قالیشویی بانو!

کارخانه قالیشویی بانو کرج با تیمی متخصص، متعهد و آموزش دیده، بهترین و بزرگترین قالیشویی، مبل شویی و خدمات ترمیم فرش در کرج.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *