چگونه تاخوردگی فرش و موکت را از بین ببریم؟

چگونه تاخوردگی فرش و موکت را از بین ببریم؟


راهنمای کامل درباره از بین بردن تاخوردگی فرش و موکت

فرشی که داخل اتاق یا سالن پذیرایی پهن می‌کنید باید صاف باشد و هیچ اثری از تاخوردگی یا چروک روی آن مشاهده نشود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فرش یا موکت منزلتان تاخوردگی و چروک داشته باشد؛ در این مواقع برای باز کردن چروک چه اقدامی انجام می‌دهید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا ۴ اقدام مناسب برای از بین بردن تاخوردگی فرش و موکت به شما آموزش دهیم.

دلیل ایجاد تاخوردگی روی فرش و موکت

پیش از اینکه به بررسی راه‌های از بین بردن تاخوردگی فرش و موکت بپردازیم، بهتر است با دلایل ایجاد آن آشنا شویم. اگر فضای کافی برای پهن کردن فرش و موکت در اختیار نداشته باشید و بعضی قسمت‌های آن جمع شود، به مرور زمان چروک و تاخورده می‌شود.

حتی ممکن است فرش و موکت را بشویید و به درستی آن را پهن نکنید و بعد از خشک شدن متوجه چین و چروک‌های روی فرش و موکت شوید. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد چروک و به منظور حفظ کیفیت فرش دستبافت و ماشینی یا موکت و گلیم حتما آن را در جایی مناسب پهن کنید. همچنین شستشوی آن‌ها را به یک قالیشویی معتبر بسپارید که شیوه صحیح شستشو و خشک کردن فرش را رعایت می‌کنند.

چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم؟

شکستگی فرش مسئله ای است که بر اثر عوامل مختلفی که در این متن به …

راه‌های از بین بردن تاخوردگی فرش و موکت

پهن کردن فرش و موکت به مدت ۴۸ ساعت

در پاسخ به کسانی که می‌پرسند چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم باید بگوییم؛ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای صاف کردن فرش و موکت پهن کردن آن است. وقتی چین و چروکی روی فرش و موکت مشاهده می‌کنید، می‌توانید آن را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت داخل اتاق بزرگی باز کنید، طوری‌که تمام قسمت‌های آن روی زمین قرار بگیرد و صاف شود.

 استفاده از جسم سنگین

یکی دیگر از راه‌های از بین بردن تاخوردگی فرش و موکت استفاده از یک جسم سنگین است. اگر جسم سنگینی که لبه‌های تیز و برنده‌ای ندارد را روی فرش قرار دهید، چین و چروک آن از بین می‌رود.

چگونه تاخوردگی فرش و موکت را از بین ببریم- قالیشویی بانو

تابش نور خورشید

بهتر است فرش را به مدت چند ساعتی در مقابل نور خورشید پهن کنید تا چین خوردگی الیاف آن از بین برود. زیرا نور آفتاب باعث شل شدن الیاف فرش می‌شود و آن را صاف می‌کند. البته دقت داشته باشید باقی ماندن طولانی مدت فرش در مقابل نور آفتاب باعث می‌شود رنگ آن تغییر نکند و الیاف فرش سفید شود. پس بیشتر از ۴۸ ساعت فرش را در مقابل نور آفتاب پهن نکنید.

استفاده از بخار شوی

بخارشوی کشیدن روی فرش و موکت اقدام مناسب دیگری است که باعث از بین رفتن چین و چروک روی فرش می‌شود و آن را صاف می‌کند.

معرفی یک قالیشویی معتبر

قالیشویی بانوکرج عضو اتحادیه قالیشویان است و خدمات متنوعی نظیر شستشوی فرش و موکت، تابلو فرش، همچنین خشکشویی تشک خوشخواب و مبلمان را انجام می‌دهد.

در صورتی که فرش‌های منزل شما آسیب‌دیده و پاره شده باشد می‌توانید از خدمات رفوکاری هم استفاده کنید.اطمینان داشته باشید تعرفه‌های ارائه خدمات در این قالیشویی کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

قالیشویی بانو خدمات بی نظیر و متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌دهد

کارخانه قالیشویی بانو کرج با تیمی متخصص، متعهد و آموزش دیده، بهترین و بزرگترین قالیشویی، مبل شویی و خدمات ترمیم فرش در کرج.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *