لکه بستنی

لکه بستنی


پاک کردن لکه بستنی از روی فرش به چه روش هایی صورت می گیرد؟

پاک کردن لکه بستنی مخصوصا اگر بستنی خشک شده باشد از جمله کار های تقریبا سخت می باشد. هنگامی که افراد جدیدی وارد منزل شما می شوند اولین چیزی که توجه آن ها را به خود جلب می کند نظافت منزل و وسیله های داخل آن است که فرش نیز یکی از این وسیله ها می باشد بنابراین تمیز بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر لکه ای که بر روی فرش افتاده و سبب کثیف شدن آن می شود به سرعت باید از طریق راه های مختلفی که وجود دارد برداشته شود تا لکه خشک نشود چرا که در صورت خشک شدن این لکه ها پاک کردن آن ها سخت تر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم روش های پاک کردن لکه بستنی از روی فرش را مطالعه کرده و اطلاعاتی در رابطه با این موضوع بدست آوریم.

"<yoastmark

 

روش های پاک کردن بستنی از فرش

برای پاک کردن لکه بستنی از ترفند های مختلفی استفاده می شود که اکنون به بررسی این ترفند ها می پردازیم :

۱- در مرحله ی اول حذف لکه بستنی باید لکه بستنی را اگر شل باشد با دستمال و اگر سفت باشد از طریق قاشق بردارید ، سپس از طریق اسپری های مختلف تمیز کننده ی فرش می توانید لکه را کاملا از بین ببرید اما پیش از آنکه از اسپری بر روی لکه استفاده کنید بهتر است آن را در قسمت کوچکی از فرش که قابل دید نمی باشد اسپری کنید تا از اینکه آسیبی به فرش وارد نمی کند اطمینان حاصل کرده و سپس آن را روی لکه اسپری کنید.

۲- برای پاک کردن لکه بستنی روی فرش می توان از لکه بر فرش استفاده نمود. لکه بر فرش می تواند انواع لکه های مختلف را به طور کامل از بین برده و هیچگونه اثری از آنان برجای نگذارد ، استفاده از این لکه بر برای پاک کردن لکه بستنی از روی فرش با توجه به رنگ بستنی متفاوت است :

• اگر رنگ بستنی ریخته شده بر روی فرش سفید باشد

محلول های گوناگونی در بین لکه بر ها وجود دارد که برای پاک کردن لکه بستنی از روی فرش که لکه ای سفید رنگ می باشد پس از اینکه لکه را از طریق دستمال یا قاشق برداشتید باید محلول A را درون نصف لیوان آب ولرم حل کرده و سپس دستمال یا پارچه ای را به محلول درست شده آغشته کنید و روی لکه مالیده و آن را به طور کامل پاک کنید.

• اگر بستنی ریخته شده بر روی فرش رنگی باشد

در پاک کردن لکه بستنی از روی فرش اگر بستنی رنگی باشد محلول C را به گونه ای که تمام لکه را در بر بگیرد بر روی لکه ریخته و سپس یک پارچه یا دستمال تمیزی را روی آن گذاشته و برای اینکه محلول اضافه جذب پارچه شود پارچه را کمی با دست فشار دهید. سپس در نصفی از استکان که حاوی آب ولرم می باشد محلول D را حل کرده و دوباره همان کار ها را از طریق یک پارچه یا دستمال تمیز دیگر انجام دهید.

۳- روش دیگری نیز برای پاک کردن لکه بستنی از روی فرش وجود دارد که در این روش پس از برداشتن بستنی از روی فرش دستمال یا پارچه ای را که به آب گازدار یا آب معمولی آغشته است روی لکه ی بستنی کشیده و سپس آب فرش را از طریق یک دستمال خشک بگیرید. درون یک فنجان آب کمی مایع ظرف شویی ریخته و پس از ترکیب شدن دستمالی را به این ترکیب آغشته کرده و آن را روی فرش بکشید تا لکه از روش فرش پاک شود.

۴- می توانید برای پاک کردن لکه بستنی از روی فرش از خمیر ریش نیز کمک بگیرید به گونه ای که روی لکه ی مورد نظر کمی از خمیر ریش را ریخته و آن را از طریق مسواک روی فرش بسابید و پس از پاک شدن لکه آن تکه ی فرش را بشویید تا فرش کاملا تمیز شود.
۵- اگر لکه ی بستنی ریخته شده بر روی فرش شکلاتی باشد از آمونیاک و پروکساید هیدروژن نیز می توان کمک گرفت به گونه ای که روی لکه کمی از پروکساید را چکانده و سپس کمی آمونیاک را نیز بچکانید و روی آن ضربه بزنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *