روش‌های شناسایی کیفیت نخ کدامند؟

همه چیز در مورد دندانه دادن خامه فرش


شیوه دندانه دادن خامه فرش چگونه است؟

هنرمندان رنگرزی خامه فرش و بافنده‌ها با سال‌ها تجربه و مهارت فرش‌های خوش آب و رنگ و با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. یکی از اصول کار حرفه‌ای در رنگرزی دندانه دادن و زیاد کردن جذب رنگ توسط خامه فرش است. در این مطلب قصد داریم شیوه دندانه دادن خامه فرش را توضیح دهیم و شما را با نحوه انجام این کار آشنا کنیم.

کاربرد دندانه کردن خامه فرش چیست؟

پیش از اینکه با نحوه دندانه دادن خامه فرش آشنا شوید لازم است در مورد کاربرد دندانه کردن اطلاعاتی داشته باشید. عملیاتی که به آن دندانه کردن گفته می‌شود باعث می‌شود ماده‌ی رنگی بتواند به راحتی داخل الیاف نفوذ کند و رنگ پایدار و ثابتی را روی آن ایجاد کند. این عملیات با استفاده از دندانه‌های طبیعی و معدنی ایجاد می‌‌شود و باعث می‌شود حتی شستشو، تابش نور آفتاب هم تغییری در رنگ خامه فرش ایجاد نکنند.

چله‌کشی فرش چیست و انواع آن کدام است؟ - قالیشویی بانو

چله‌کشی یکی از مهمترین و البته پایه‌ای‌ترین مراحل بافت فرش است. در واقع چله،‌ تارهای عمودی فرش است که …

شیوه دندانه کردن خامه فرش چگونه است؟

برای دندانه دادن فرش از زاج سفید، مس، آهن، کروم و … استفاده می‌شود. لازم به ذکر است دندانه کردن فرش به یک روش انجام نمی‌شود و سه شیوه مرسوم برای انجام آن وجود دارد که با توجه به نوع رنگ مورد نظر یکی از این روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دندانه کردن می‌تواند قبل، بعد و همزمان با رنگرزی انجام شود.

  •  چگونه پیش از رنگرزی دندانه کنیم؟


اگر می‌خواهید قبل از رنگ کردن خامه‌ها کارهای مربوط به دندانه کردن فرش را انجام دهید هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و می‌توانید حین رنگرزی از بالابودن جذب رنگ مطمئن باشید.

 

  •  چه موقعی همزمان دندانه کردن خامه فرش و رنگرزی را همراه با هم انجام دهیم؟

معمولا وقتی قرار است از رنگ‌های روشن استفاده کنیم، کارهای دندانه کردن و رنگرزی همزمان با هم انجام می‌شوند.

 

  • چه زمانی از دندان کردن خامه فرش بعد از رنگرزی استفاده می‌شود؟


یکی دیگر از روش‌های دندان کردن خامه فرش بعد از رنگ کردن الیاف است. معمولاً وقتی قرار باشد از رنگ‌های شیمیایی برای رنگ کردن الیاف استفاده شود یا اینکه رنگ‌‌ها روشن و شفاف باشند دندانه کردن بعد از رنگرزی انجام می‌شود. زیرا الیاف پشمی بدون دندانه جذب رنگ کمی دارند و رنگی که از آن ایجاد می‌شود کمرنگ خواهد بود.

همه چیز در مورد دندانه دادن خامه فرش - قالیشویی بانو

چرا از خدمات قالیشویی بانو کرج استفاده کنیم؟

قالیشویی بانو در استان البرز و کرج انواع خدمات شستشو و لکه‌برداری فرش‌های دستبافت و ماشینی، تابلوفرش و موکت را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین و مرغوب‌ترین شوینده‌ها انجام می‌دهد تا مشتریان از خدمات ارائه شده راضی باشند. تعرفه‌ها در این قالیشویی بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود و کاملا منصفانه است.علاوه بر این انواع خدمات خشکشویی مبلمان و صندلی و تشک‌های خوشخواب هم در این مجموعه به مشتریان ارائه می‌شود.برای ارتباط و ثبت سفارش می‌توانید با ده خط ویژه به شماره‌های ۳۲۷۲۸۱۷۲ یا ۳۴۲۰۸۲۵۲ تماس بگیرید یا اینکه سفارشات را در وب سایت قالیشویی ثبت کنید و بابت آن ده درصد تخفیف بگیرید.

 

شیوه دندانه دادن خامه فرش چطوریه؟ یه سر به بانو بزن!

کارخانه قالیشویی بانو کرج با تیمی متخصص، متعهد و آموزش دیده، بهترین و بزرگترین قالیشویی، مبل شویی و خدمات ترمیم فرش در کرج.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *