پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش

پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش


ترفند پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش

پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش می توان گفت از جمله وظایف تمامی افراد منزل و همینطور قالیشویی ها می باشد چرا که این لکه ها به دلیل رنگی بودنشان ظاهری نا مناسب بر روی فرش ها ایجاد کرده و سبب کثیف دیده شدن منزل می شوند به ویژه اگر رنگ فرش ها روشن باشد. برای پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش باید توجه کرد که این لکه ها از چه نوعی می باشند.

شماره تماس پنج رقمی ویژه قالیشویی  کرج

۳۴۱۱۸

۶ روش برای پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش

همانطور که گفته شد برای پاک کردن لکه های فرش باید توجه کرد که لکه ی ریخته شده روی فرش از چه جنس و نوعی می باشد و پس از تشخیص آن ، با توجه به جنس لکه و مواد ریخته شده ترفند های گوناگونی برای پاک کردن لکه های مختلف از روی فرش وجود دارد که اکنون به بررسی برخی از این لکه ها و روش پاک کردن آن ها پرداخته و هر یک را به طور جدا گانه بررسی می کنیم :

پاک کردن لکه شربت از روی فرش
پاک کردن لکه شربت از روی فرش

۱- پاک کردن لکه انواع شربت های نوشیدنی از روی فرش

در پاک کردن انواع لکه از روی فرش برخی از لکه ها وجود دارند که بسیار سخت پاک شده و تمیز کردن آن ها بسیار خسته کننده می باشد لکه های ریخته شده ی شربت ها یکی از این لکه های اذیت کننده می باشند.

برای پاک کردن لکه ی شربت که هنوز خشک نشده است ابتدا کمی آب معمولی یا آب گاز دار که البته آب گاز دار بهتر است روی قسمتی از فرش که کثیف شده ریخته و سپس یک دستمال روی آن قرار دهید و پس از آن یک مایع تمیز کننده ی فرش را با آب داغ روی فرش اسپری کرده و سپس یک حوله ی تمیز و سفید روی آن قرار دهید .

با انجام این کار معمولا فرش به سمت خشک شدن می رود بنابراین وقتی فرش کمی حالت خشک شدن پیدا کرد دوباره تمامی این مراحل را تکرار کنید. نکته ای در رابطه با این روش از پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش وجود دارد و آن نکته استفاده از اتو در بالاترین درجه ی حرارت خود برای بالا بردن سرعت خشک شدگی است به گونه ای که باید اتو را روی پارچه ی سفید گذاشت و آن را تکان داد که فرش نسوزد.

۲- پاک کردن لکه های تنباکو و یا نیکوتین از روی فرش

گلیسیرین بهترین پاک کننده برای این لکه ها می باشد به گونه ای که باید روی قسمتی از فرش که کثیف شده است کمی نیکوتین ریخته و سپس آن را به آرامی تمیز کنیم. سپس مقداری تمیز کننده ی فرش روی آن ریخته و اجازه دهید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی فرش مانده و سپس آن قسمت را شست و شو دهید.

۳- پاک کردن موم و لکه های آدامس از روی فرش

استفاده از یک تکه یخ یکی از روش های پاک کردن لکه از روی فرش مانند لکه های آدامس ، موم و … می باشد. تکه ای یخ را از طریق لایه ی نازکی از یک پارچه پوشانده و یخ پوشانده شده را کمی روی لکه نگه دارید تا خشک شود سپس از طریق یک وسیله ی تیز مانند چاقوی تیز و یا قاشق موم یا آدامس را به آرامی از روی فرش جدا کنید.

۴- از بین بردن لکه ی جوهر از روی فرش

برای پاک کردن لکه های  فرش همانطور که می دانید باید به جنس لکه ی ریخته شده توجه کنید تا از طریق آن بتوانید لکه ی مورد نظر را از طریق انواع موادی که وجود دارند پاک کنید برای مثال از ماست برای پاک کردن لکه ی جوهر از روی فرش استفاده می شود که بسیار کارآمد می باشد. ماست را از طریق پخش کردن بر روی لکه ی روی فرش با جوهر مخلوط کنید پس از اینکه هر دو به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند از طریق یک قاشق این ترکیب را از روی فرش بردارید.

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش
پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

۵- پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش مانند لکه ی انار

پاک کردن لکه های رنگی از روی فرش گاهی اوقات مشکل می باشند برای مثال وقتی لکه ای مانند لکه ی انار بر روی فرش ریخته می شود به سختی می توان آن را از روی فرش پاک کرد. ترکیب آب و سرکه سفید برای پاک کردن چنین لکه هایی بسیار مناسب می باشد ، پس از درست کردن این ترکیب باید آن را روی فرش اسپری کنید تا لکه ها پاک شوند.

۶- پاک کردن لکه ی بستنی و کاکائو از روی فرش

محلول مایع ظرف شویی (یک قاشق چای خوری) و آب (یک فنجان) را از طریق یک دستمال تمیز روی قسمتی از فرش که کثیف شده قرار داده و سپس شروع به پاک کردن کثیفی کنید. بنابراین در حالت کلی برای پاک کردن لکه از روی فرش روش های متنوعی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *