در قسمت چهارم تمیز کردن فرش در منزل به فرش دستباف خواهیم پرداخت که با شیوه تمیز کردن لکه های اسیدی، خون، کره، مایع شمع، آدامس، شکلات و قهوه، آبرنگ، میوه، سس مایونز و آبگوشت و واکس در منزل آشنا می شویم.

پاک کردن لکه های اسیدی

این لکه ها ممکن است حتی با ریختن مقداری سرکه پدید آیند که نیاز به عکس العمل سریعی دارند. فورا روی آن مقداری جوش شیرین و آب بریزید و سپس مقدار بسیار کم محلول رقیق آمونیاک و آب اضافه کنید. دقایقی بعد فرش را آب بکشید و آن را جارو بزنید.

پاک کردن لکه خون

تا آنجا که می توانید خون را با پارچه ای جذب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری از مواد شوینده را با یک قاشق به همان اندازه سرکه سفید مخلوط کرده و مقداری آب ولرم بریزید تا مایع رقیقی به دست آید. بعد آن را توسط پارچه به لکه بمالید و بگذارید خشک شود و بعد از فرش را جارو کنید.

پاک کردن کره

هرچقدر که می توانید از کره را با دست خود برداشته و سپس مقدار کمی محلول شوینده را به محل مالیده و بگذارید خشک شود.

پاک کردن مایع شمع

فورا مقداری یخ را روی لکه آب شمع بگذارید. زیرا باعث یخ زدن شمع شده و به راحتی می توان آن را از روی فرش جدا نمود.

پاک کردن لکه آدامس

می توان به همان روشی که برای از بین بردن لکه مایع شمع ذکر شد، استفاده نمود.

در قسمت آخر تمیز کردن فرش در منزل، مانند قسمت قبلی، بر روی فرش دستباف تمرکز می کنیم و روش پاک کردن لکه های مواد چرب، شمع، لکه های قدیمی، کاکائو، چسب، بستنی، لکه رنگی و ادویه کاری را بررسی می کنیم.

پاک کردن لکه شکلات و قهوه

آن را از روی فرش برداشته و با استفاده از مواد شوینده و آب و سرکه سفید، مانند لکه خون، به تمیز کردن آن می پرداریم.

پاک کردن لکه آبرنگ

روی لکه، جوهر خشک کن قرار دهید و با استفاده از اتو آن را گرم کنید تا لکه را به خود بکشد و با استفاده از مواد شوینده محل را شسته و اجازه می دهیم که خشک شود.

پاک کردن لکه میوه

لکه های میوه گاها خیلی سخت پاک می شوند. به محض افتادن میوه آن را برداشته و جای آن را بخراشید. سپس با استفاده از محلول آب ولرم، سرکه سفید و مایع شست و شوی رقیق آن را تمیز کرده و سپس آبکشی نمایید. می توانید با یک دستمال یا حوله تمیز به روند خشک شدن فرش کمک کنید.

پاک کردن لکه های سس مایونز و آبگوشت

ابتدا مواد جامد سس ریخته شده را جمع کرده و با استفاده از سرکه سفید و آب و مایع تمیز کننده، لکه را پاک کرده و منتظر خشک شدن فرش می شویم.

اگر غذای چربی دار و رنگین مانند آب مرغ بر روی فرش ریخت، یک کاسه ماست را روی آن ریخته، بگذارید ۱۰ دقیقه در همان حالت بماند. سپس همزمان با برداشتن ماست، عمل لکه برداری را انجام دهید.

پاک کردن لکه واکس

اگر مقداری واکس روی فرش دستبافت ریخت، در ابتدا با احتیاط واکس را از روی فرش برداشته و جای لکه را مرطوب کنید ولی دستمال روی آن نکشید. سپس کمی الکل سفید روی آن ریخته و با استفاده از شامپو فرش محل را بشویید.

نمیتونید لکه فرشتونو پاک کنید؟ شستشورو بسپار به بانو!

کارخانه قالیشویی بانو کرج با تیمی متخصص، متعهد و آموزش دیده، بهترین و بزرگترین قالیشویی، مبل شویی و خدمات ترمیم فرش در کرج.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *