پایین زدگی و بالا زدگی فرش و رفع آن - قالیشویی بانو

پایین زدگی و بالا زدگی فرش و رفع آن


بافنده های فرش در زمان بافت فرش احتمالا با مشکلات متفاوتی روبرو می شوند. یکی از مشکلات رایج در این زمینه پایین زدگی و بالازدگی فرش است که به علل های مختلفی اتفاق می افتد. هر فرشی که هرکدام از این مشکلات را داشته باشد در مقایسه با فرش های استاندارد که این مشکل را ندارند از کیفیت و قیمت پایین تری برخوردار خواهد بود. به همین دلیل در زمان بافت فرش باید به این موارد توجه کنید.

بالازدگی فرش چیست؟

هنگامی که در زمان بافت فرش به دلایل مختلفی بالازدگی ایجاد شود به این معنی است که بخش بالای فرش به طرف بالا کشیده شده است و طرح و گل های فرش از شکل طبیعی خود خارج شده و به صورت کشیده و منحنی دیده می شوند.

پایین‌زدگی فرش چیست؟

هنگامی که در زمان بافت فرش به دلایل مختلفی پایین زدگی ایجاد شود به این معنی است که بخش بالای فرش به طرف پایین کشیده شده است و طرح و گل های فرش از شکل طبیعی خود خارج شده و به صورت کوچک و بی نظم دیده می شوند.

روش ترسیم لچک و ترنج تک بند و دو بند چگونه است ؟ - قالیشویی بانو

در گذشته نقش فرش را با دست می‌کشیدند. یعنی هنرمندان نقشه پرداز با توجه به…

بهترین روش های رفع پایین زدگی و بالازدگی فرش

در بخش های قبلی نوشتار با پایین زدگی و بالازدگی فرش آشنا شدید. حال در این بخش می خواهیم شما را با مهم ترین روش هایی که می توانید با آن ها از ایجاد پایین زدگی و بالازدگی فرش جلوگیری کنید آشنا کنیم. اگر در قبل از شروع بافت و در زمان بافت فرش این روش ها و نکات را رعایت کنید می توانید از ایجاد این مشکل دردسر ساز جلوگیری کرده و یک فرش سالم و استاندارد داشته باشید. از روش های رفع پایین زدگی و بالازدگی فرش می توان به موارد ذکر شده در پایین اشاره کرد:

  •  سعی کنید یک فرش به وسیله دو یا چند نفر بافنده بافته نشود. و یا در اواسط بافت فرش بافنده را عوض نکنید چرا که قدرت بافنده با هم مساوی نیست و هریک از آن ها با قدرت متفاوت فرش را می کوبند و همین مسئله باعث کوبیدگی فرش می شود.
  •  قبل از بافت فرش حتما چله را بررسی کنید تا از شل بودن زیاد یا محکم بودن زیاد آن ها مطمئن شوید. چرا که اگر چله ها محکم باشند فرش دچار پایین زدگی و اگر شل باشند فرش دچار بالازدگی خواهد شد.
  •  پود مورد استفاده برای فرش حتما باید ضخیم باشد. همچنین نمره پود باید با نمره نخ و چله هماهنگ باشد.
  • از تعویض پود در زمان بافت خودداری کنید.
  •  چله ها را مرتب کنید.
  •  اگر پود فرش نازک است آن را شل تر بزنید تا فرش دچار بالازدگی نشود.
پایین زدگی و بالا زدگی فرش و رفع آن - قالیشویی بانو

شستن فرش شگی با شامپو فرش

بعد از جارو کردن و لکه زدایی می‌توانید کار شستشوی فرش را شروع کنید. شامپو فرش شوینده‌ی مناسبی برای فرش‌های شگی است و باعث می‌شود الیاف آن از آسیب محفوظ بماند. پس با توجه به دستورالعملی که روی شامپو نوشته شده مقداری از آن را داخل آب بریزید و کف حاصل از آن را با اسفنج  به آرامی روی فرش بکشید تا آن را تمیز کنید.

بعد از اینکه کار شستشو تمام شد با یک دستمال خشک روی فرش را پاک کنید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود.

قالیشویی بانو با کادری مجرب و کارآزموده خدمات حرفه‌ای شستشوی فرش را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

قالیشویی بانو مجهزترین کارخانه قالیشویی!

کارخانه قالیشویی بانو کرج با تیمی متخصص، متعهد و آموزش دیده، بهترین و بزرگترین قالیشویی، مبل شویی و خدمات ترمیم فرش در کرج.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *